Sitat unreal:Det er helt sykt at nettbutikker kan ta likens pris som vanlige butikker, de har ikke service, ingen sure kunder som spør og grever om alt. De har vel nesten ingen reklamasjoner heller regner jeg med, er mye lettere å svippe innom den lokale butikken med varen og klage, enn å sende tingen, for egen regning, til nettbutikken.Og attpåtil så kommer folk og krever rabatt på tingene de kjøper. Det er helt utrolig.

</p>

Nå har det seg slik at reklamasjonsretten for ting kjøpt over nett (spesiellt i norske nettbutikker)er lengre enn hos en butikk, nettop fordi du ikke kan prøve utstyret før du sitter med dritten. Og de samme rettighetene du har som forbruker i en etablert butikk gjelder også på nettbutikk kjøp. Men ja, jeg syns det er mye mas med nettbutikk og handler heller på Oslo sportslager eller hos Antonsport i Sandvika, disse kan gi meg det jeg ønsker av service og pris, ja, faenskapen koster mer i butikk enn på nett og alt koker i grunn ned til komfort hos konsumenten. Men når jeg kommer innom en sportsforretning og ikken en forbanna sjel kan svare på de få ikke så altfor kompliserte spørsmålene jeg har, må de også fett regne med at jeg snur meg 180 grader rundt og går en annen plass. Selvfølgelig vil kunden grave og gnæge om det meste, men dette ganger jo butikken mest ettersom denne da har muligheten til å yte nettop den servicen nettbutikkene ikke har (ja jeg vet man kan sende en mail og få svar (om man er heldig) dagen etterpå).<p>Så hvis du som jobber i sportsforretning ikke har mulighet, tid eller vilje til å svare på de spørsmålene som kommer fra "sure" kunder, bør du vurdere et annet yrke enn service næring. Jeg hater sjøl kunder som maser, og har tatt konsekvensen av dette, jeg jobber nå på gamlehjem for å få råd til den dyre dritten jeg trenger...og jeg har slutta å regne ski i penger, men heller hvor mange timer jeg må tørke drit for å kunne kjøpe meg de nevnte skia. Så igjenn; butikk ansatte og veiledende sports forretninger; slutt å gnæg over at folk skifter beite, og heller gjør noe med det!