jeg og en kompis var en sesong i Morzine/Avoriaz for to vintre siden. Det er ikke de høyeste fjella i området, men treffer du med snøfall så er skogskjørigna nydelig flere steder. Nå husker ikke jeg detaljert hva det het der vi herja når det stod på som værst, men på grensa mot Chatelområdet er kjøringa lett tilgjengelig og morsom på begge sider av fjellet.

Ellers vil jeg si at park-kjøringa og mulighetene for BC-Kickers er ekstremt gode i området. Er blant anna en enorm Bowl rett bak toppstasjonen etter første stolheisen på veg fra Morzine til Avoriaz. Her er det ikke oppkjørt heller før 4-5 dager etter snøfall og flere kuler å bygge på. Er en liten "øvepark" og en stor og digg park oppe i sjølve Avoriaz.

Til slutt så kan jeg nevne at festinga i Morzine er helt OK. Vi var ikke så mye på afterski, men når vi gadd så var jo stemninga god. Er skiføret dårlig så kan du slappe av hjemme til rundt midnatt før du stikker på The Cavern som er sesonger-stedet i byen, og når det stenger (og om du er i form til å herje litt) så åpner nattklubben Opera og er åpen alt for lenge.. men OBS, er du for drøy på dansegolvet på the Cavern, så blir du kasta på dør. (etter å ha hatt besøk av noen kompiser i noen dager og avslutta med å rocke dansefoten ut av denne verden, slapp vi ikke inn på utestedet resten av vinteren.) OG det er fryktelig mye stygge engelskmenn på byen der.

Kos deg.

Film stort sett fra Morzine/Avoriaz: http://youtube.com/watch?v=IN8hpqN5ISY