Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp til ski kjøp for en nybegynner
#143963 10/01/2008 7:22 PM
Skavern Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Fant noen som har lignende topics på forumet, men jeg vil spesifisere litt om hvilken bruk jeg vil ha på mine ski. Jeg er 176 høy og veier 78 kg. Jeg er hel tent på å skaffe meg noen telemarks ski, problemet er hva jeg bør kjøpe som en nybegynner. Regner med at det blir en del kjøring i bakken til å begynne med, men har lyst til å utvikle meg såpass at det sikkert blir litt offpiste etterhvert(og kanskje til og med en topp tur, når jeg behersker teknikken bedre:)). Er det vanskelig for en nybegynner å begynne med noen pudderski i bakken?

Noen som vet om noen nettbutikker med tilbud på telemarkski?

Muligheter
Skavern #143964 10/01/2008 9:53 PM
Fersking
Fersking

Veit at Oslosportslager.no er ein ganske god sportsbutikk på nett. Dei har stort utvalg og ganske behjelpelige ansatte. Har ein kompis som har bestilt der.

Rossignol
Skavern #143965 10/01/2008 10:26 PM
Fersking
Fersking

Rossignol Bandit B2(eller B78 som den heter i år) og Bandit B3(B83 i år) er supre ski som funker til alt! B3 er litt breiere enn B2, men koster det samme.Oslo sportslager har vel tilbud på fjorårsmodellen av begge to mener jeg og huske. Er vel penger å spare om du i tillegg kjøper med binding.Har selv Bandit B3 i 176cm, og er 178 høy, og er kjempefornøyd med skia, de er utrolig støe og rolige ski.

Kjøp ski som er ca like lange som deg selv, og ikke for breie ski, da blir det lettere å lære seg teknikken i begynnelsen.

Re: Hjelp til ski kjøp for en nybegynner
Skavern #143966 17/01/2008 10:54 AM
Medlem
Medlem

B3 er kanskje ikke den perfekte nybegynnerski da=) skien blir vell noe tung i forhold til andre ski da.. ta en prat med de på oslo sportslager hvis du har mulighet ! gooood hjelp dær ja !

Telemarkpyrenees
Skavern #143967 17/01/2008 11:02 AM
Fersking
Fersking

Prøv ut www.telemarkpyrenees.com. Der får du alltid svar på spørsmål, og de har et utrolig utvalg av ski og ellers det du måtte trenge. Både jeg og gamlingen (rå på telemark og 57år) handler der. Og det er billigere enn å handle i Norge. Gamlingen kjører B3 og som stc sier er ikke dette en nybegynnerski.D et er heller ikke en pudderski men noe midt i mellom. Jeg kjører Movement Freeheel som er veldig lik B3, og det er fortsatt jeg som er begrensingen og ikke skia. Har stått telemark i 20 år.Hvis du satser litt på det så er det ikke noe å vente med, kjøp en ski du kan vokse med. Kjøper du en skikkelig nybegynnerski vil du kanskje raskt føle behov for noe friskere. Lykke til