Sitat Willa:Har ikke prøvd allverden av bakkeski, men kjøpte selv etpar godt brukte salomon xscream for noen år siden. Jeg liker meg i svarte løyper (uten andre mennesker)i høy fart. Disse skia er for meg perfekte, og er så stive at jeg enda har til gode å oppleve at de begynner å "slå" slik som noen myke breie planker ofte gjør om farten blir høy og det ikke er nypreppa. De er gode både på korte og lange svinger, men gjør seg dårlig i lav fart... Du scorer heller kanskje ikke credpoeng på utseende på skia..kjøpte mine brukt i 2004 for 2000 med linken, vet ikke hva du må betale idag..
<p></p>
XScream er ei myk vingle&blafre-ski uten skikkelig kantgrep på is. Jeg har et par m/telebindinger, som nå kun brukes til toppturer. Eneste grunnen til at den ikke er pensjonert, er at jeg har gått over til å kjøre alpint og ikke gidder å oppgradere telemarkutstyret når jeg kun bruker det noen få ganger i året.Racing storslalåmski er gromme greier i bakken, men krever at du alltid står med maks trykk og innsats i tillegg til at du bør har lårmuskulaturen på plass. Gøy men krevende.Et par "nedtrimmede" storslalåmski kan kanskje være greia om du ikke orker maks innsats hele tiden? De fleste merker har slike utgaver.