Sitat Animal:"Ifølge Anton Sport, så er de litt stivere, og litt bedre på off-piste, med tilsvarende tap av egenskaper i preppet bakke..."Mener Anton Sport og "tb77" at dette er en riktig vurdering? Jeg trodde dette ville innvirke motsatt.Kommentarer?
Jeg synes vel det virker rart jeg også at en ski som har blitt stivere, skal få svekket sine kvaliteter som bakkeski...(eller hva??)
Men, hva slags testing eller informasjon som ligger til grunn for det Anton Sport skriver om ulike modeller i sin nye reklameavis, ut ifra de ulike karakterene de setter for "sving, stivhet, bakke, løssnø, osv", det spørs jo.
F.eks, så har de gitt Völkl Katana 3/5 pong for "løssnø" og 5/5 for "bakke"...og dermed er det jo noe som virkelig ikke stemmer!
Jeg kjører skiene for første gang på fredag (teller timer!) og da får jeg straks svar på hvordan de er. Men, jeg tror neppe at Völkls skiingeniører rokker totalt om på en skis design/funksjoner.
De har jo allerede funnet vinnerformelen med Mantra. "If it ain't broken, don't fix it!"