Kan absolutt anbefale Fat-ypus D-sender, de er en av markedets aller råeste allroundski. Raske, stabile og har du grunnteknikken inne, lettkjørte. De er litt i stiveste laget til å være helt supre i TETT skog, men allikevel utrolig morsomme ski. De sitter godt i bakken på preppet underlag, de knuser oppkjørt snø og flyter uovertruffent i pudder.
La deg heller ikke skremme over at de kun kommer i 184 cm, jeg er 191 selv og har aldri opplevd dem som som korte, selv i super-g svinger på preppet underlag og i store puddersvinger. Disse skiene kan du virkelig dra på med, mest sannsynlig er de mer fartsivrige enn deg...
Jeg har riktignok kun kjørt alpint med dem, men sett opp mot flere av de andre skiene som nevnes her er de nok minst like egnet som de andre til telemark. De føles ikke slitsomt brede under foten heller, selvsagt ikke de aller raskeste fra kant til kant, men overraskende kjappe allikevel.
Så skill deg litt ut og gå for et par skikkelige indie-sticks!
Jeg har aldri angret et sekund i alle fall! Skiene har så gode allroundegenskaper at jeg har sett meg nødt til å selge unna nesten hele resten av skiparken min, de andre skiene blir rett og slett ikke brukt lengre!
Anbefales!