Sitat REVEREND:Det blir etter min mening helt feil å bedømme katana etter dets egenskaper i bakke. Ferrari som lastebil eller Gucci kjole som fjellplagg???skia e laget for offpiste og lite annet, har du ambisjoner om å kjøre den i løypa, så blir du skuffa. Kjøp ei anna ski.....Har den selv i 197 med linken, blei litt skuffa, fikk ikke den preisise svingfølelsen og den tryggheten i stor fart som jeg trodde denne skia skulle gi, som å kjøre stor volvo. Litt kjedelig...Lykke til med skivalget 
Er enig med Reverend; Katana er jo slett ingen allround-ski, så å bedømme bakkeegenskapene er vel egentlig ikke helt relevant. (Den er jo dog slett ikke den verste pudder/frikjøringsskia å dra med seg til bakken...but still!)
Mantra er tross alt en allround-ski, og er kjent for gode bakke-egenskaper. Jeg blir derfor litt overrasket når jeg hører om flere som har vansker med at de vibrerer, humper og slår. Enten må det ha vært bortimot world cup-prepp der hvor dere kjørte, og så må dere ha dratt på veldig!
For jeg opplever mine 184 Mantra som veldig rolige, og stabile. 
Men, skal innrømme at jeg ikke har kjørt de på skikkelig hardt/isete underlag!