driver og kjører rundt på et par salomon gun i lengde 165 (125-90-115) på NTN, og synes dette er helt konge i skog og varierende terreng siden jeg såvidt veier 60 kg. men som kjent er jo denne skien svææært myk, og den er jo ikke akkurat blitt noe stivere med to tidligere sesonger med påmonterte alpinbindinger. på hardt føre blir det som å kjøre på en skjelvende plate med jorbærgele og ellers i høy fart skjelver den kraftig. gøy og leken i skog og "mindre" terreng, men ikke like bra ellers.vil kjøpe et par ski til, som fortsatt er min gode venn i skogen, men som takler litt hardt føre og relativt høy fart, men som samtidig er grei å få på kant. den burde være mellom 90-105 mm. lurer eventuelt på volkl mantra, volk aura, kneissl tanker, dynastar big trouble, line prophet 100, seth pistols. selv om det lønner seg å teste før man kjøper er ikke dette alltid like lett. altså, noen som har tips til fartsstabile, lettsvinge, halvfeite ski til en alt lett og lav(170 cm) telemarker???og ikke gidd å kommentere på at jeg skal søke på forumet...