Hei,
Dette er en klassisk reklamasjonsak. Hvis skien har vært benyttet slik den skal og ikke blitt utsatt for unormal belastning gitt dens tenkte bruksområde skal den åpenbart tåle mer enn noen dager (selvsagt). Uten å være noen ekspert på kjøpsloven mener jeg at varige forbruksgoder faktisk har reklamasjonsfrist på 5 år (pleide å være 2 år). 
Fremgangsmåten din bør være som følger:
Du går til butikken og sier at du ikke har kjørt skiene unormalt på noen måte, og mener dette må være reklamasjonsgrunn. Hvis den du snakker med er "vanskelig" ber du om å snakke med daglig leder. Du må da fremlegge samme påstand for ham/henne. Hvis det fremdeles er problemer kan du vurdere å "true" litt, for eksempel at du vil kontakte importør og klage på service i butikken og at du vil vurdere å ta kontakt med forbrukerombudet. I det minste må du spørre om det er meningen at skien bare skal tåle noen dagers bruk, og insistere på at du ikke har brukt skien unormalt.
Det eneste denne butikken kan gjøre er å ta inn skien, si at de skal sende den til importør/produsent for at de skal vurdere reklamasjonssaken. Det er veldig uvanlig at produsenter ikke aksepterer reklamasjon på denne type tilfeller. Det vil ikke være butikken som må betale for ny ski dersom reklamasjon aksepteres av produsenten.
Det er ekstremt dårlig service av butikken å møte deg på den måten de har gjort. Jeg vil gjerne vite hvilken butikk dette er. I alle fall er det all mulig grunn til å "stå på krava" her. Lykke til :-)