Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skjelvinger
#143328 28/02/2008 6:01 PM
EvenA Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Etter at jeg fikk montert ntn på skia mine,så har innerskia en tendens til å voble/skjelve.Kjørte tidligere med G3 targa,og da uten disse syntomene.Kan det være at bindingen står for langt bak/frem?

ikke noen fasit men...
EvenA #143329 28/02/2008 8:42 PM
Fersking
Fersking

...det kan høres ut som du blir litt lurt av at innerskia faktisk vil være litt mer med å styre. Forsøk å legge litt mer trykk på innerskia så er det en mulighet for att den roer seg og beggyner å skjære. Det var i alle fall min erfaring på de første turene med NTN.:wink

Re: Skjelvinger
EvenA #143330 28/02/2008 10:49 PM
Fersking
Fersking

Når ein går over til NTN ifrå andre bindingssystemer, så virker det med ein gong veldig mykje stivare enn dei fleste andre typar. Dette er ein vanesak som kjem seg etter litt. Det som er faren medan ein vennar seg til dette er at ein ikkje får bakfoten langt nok bak. Ein vert køyrande litt smalt, og då kan det fort verta vanskeleg å få nok trykk på den innerste skia. Med større avstand i fartsretningen vil ein oppnå betre forutsetningar for (fordeling av) trykk på begge ski.

Stemmer det...
EvenA #143331 29/02/2008 9:10 AM
Entusiast
Entusiast

...gutta her sier :wink

Med NTN har du nå fått en bakski som vil være med å leke he he - fryktelig uvant de første gangene. Et tips: Tenk at du kjører motorsykkel og bruk kneet aktivt i svingene, prøv å dytt bak-kneet mot bakken for å kante så skal du se at du får en kontroll du bare kunne drømme om før :cool

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå