Det kan være mange grunner til dine problem:
1: Tilvenningsproblemer til NTN. Noen bruker en dag, mens noen bruker mange dager, spesielt de med Crispi Evo da den er ganske stiv og trenger litt tid på å bli innkjørt.
2: Du har montert bindingen for langt bak. Monterte selv NTN på Prorider XXL 1,5 cm bak og bruker deretter de tre innstillingene på bindingen til å justere. Da komme den fremste innstillignen omtrent på monteringsmerket, mens jeg har to bakstillinger.
3: Kjenner ikke skien din annet enn ved navn, men hvis du har en myk bakski kan dette være med på å skape problemer i kombinasjon med nytt bindingsystem. Jeg misliker sterkt å ha myk bakski på telemark da dette medfører mindre støtte og spenst i kjøringen. Hvis du bakmonterer mye i kombinasjon med myk bakski kan dette være med på å gjøre det vanskeligere å kjøre. Dette med myk bakski er noe jeg selv føler og kommer mye an på kjørestil, teknikk osv....
Prøv å få lånt deg en tilsvarende ski fra et annet merke, event samme ski med binding montert annerledes og se om du merker forskjell før du gjør noe...