Tenker Schtian har valgt lurt. Skia han går for er veldig allsidig og en drøy cm breiere enn den han hadde før. Det vil gi merkbart bedre flyt i løssnø og den er ganske lett, lettkjørt og morsom ( mener jeg )Å gå fra 87 mm (karma)til 107 mm (ant)i ett jafs kan bli litt stor overgang når man snakker om en flerbrukski. Breie ski er en tilvenningsak, og har man muligheten til det vil man ikke angre på å ha et par nr to til de store dagene.Aalps, du har kanskje litt annet utgangspungt i.f. tidligere ski enn schtian? Kan virke som du er litt mer klar for noe stort. Hva har du kjørt til nå? Kommer gjerne med forslag, men selv kjører jeg altså alpint, så helt troverdig blir jeg vel ikke.Du har nevnt G3 El Hombre tidligere, det tror jeg er en kanonski, etter hva jeg har lest. Når det gjelder Ehp er dette tre forskjellige ski- 186, 190 og 193. Dette er ikke bare tre lengder. Greit å være klar over om du skulle snuble over et par. Har kjørt 193- fantastisk ski, men ganske drøy radius, så i bakke synes jeg den ble litt kjedelig. Ikke dette den er laget for heller, da. 190 skia har mer carv, og 186 har noen sære mål og er den som er breiest på midten av de tre.