Hei
Ny på forumet og ser det er mange tråder om hvilke ski ditten og datten skal velge. Det er vel og bra, men det er vanskelig å velge i mylderet av forslag som kommer frem. Selv ble jeg smittet av skifeberen denne sesongen og etter at jeg kjøpte egne ski, ble det veldig mye kjøring. Trenger tips til hvilke ski som passer meg og mitt bruk. Jeg har sendt eposter til forskjellige skibutikker for å spørre om hva de anbefaler, men til liten eller ingen nytte.
Hvis dere har tid og ork, skriv også hvorfor dere anbefaler skia slik at andre nybegynnere som meg som ramler inn i forumet kan bli ett eller to knepp klokere av lesingen.
InformasjonHøyde og vekt: 178 cm og 82 kgFerdighet: NybegynnerSkal ha twintip
Jeg står for oftest i trekk, men søker alltid utenfor løypene. Det er morsomt den første eller andre gangen å stå i preparert bakke, men ingenting overgår det å seile ned i terrenget utenfor løypa, være seg i skog eller med et par busker her og der. Det skal være mulig å stå i løype, men det er ikke noe jeg vil prioritere. Kort og greit, trenger ski til alle typer føre utenfor preparert løype.
Er også veldig usikkert med tanke på lengde. Jeg er ikke en teknisk begavelse og er ikke der hvor jeg tør å dra på skikkelig gjennom skogen. Jo lettere sving, jo bedre. Bør de da være kortere? Kroppslengde + et par cm?
Av de skiene jeg har sett på til nå, har jeg blitt mest fristet til Line Sir Francis Bacon, Atomic Bent Chetler, Salomon Rocker 2 og 4FRNT EHP. Er jeg på villspor?
Masse info og blablabla. Hvilken ski anbefales?
Takk for svar