Sitat rin:Takk Margaret(apint/telemark?)) for din erfaring.RIN

Alpint

Sitat rin:Ut i fra din erfaring, dvs bekrivelse av skiopplevelsen med jj så bør jeg få prøvd meg et par av disse.Tror kanksje jj er akkurat de leeeenge etterlengtede "drømmeskiene".(for mitt bruk) I gamle dager skulle jeg bare kjøre kortsvinger men ser mer og mer gleden av større fart og lengre svinger her er jj veldig bra.RIN

JJ er best i skogskjøring, pudderputer, smale renner, der hvor man må svinge ofte og trenger presise lekne ski, som svinger kjapt fra kant til kant. Smale tupene til JJ veier lite - veldig lett å kjøre hoppsvinger der hvor man må: smalt og bratt.Lange svinger - stabile nok, men i gjennomslagsføre ved stor fart av og til reagerer de litt nervøst - som ...carving ski i ujevn løype - man kan få en stygg overaskelse hvis man ikke kjører bestemt. I svinger minner JJ litt SL ski - offpiste utgave - noen kan like det, noen kan hate det :winkhar aldri trynet pga dette, men det finnes mye mer stabile ski til lange svinger og "full speed".

Jeg kjører mest i skog på Voss/Voss Myrkdalen - masse pudder, mange naturlige småhopp og dropp fra snøskavler i terrenget og veldig ofte dårlig sikt, så JJ passer meg perfekt. Litt vanskelig å teste skikkelig fartstabilitet i lange svinger hvis man kommer til skogs etter 5-6 lange svinger. er mye på Strynefjellet mai & juni hvert år - i vårsnø ikke noe å klage på fartsstabiliteten. I hvert fall sykt gøy med hver eneste sving i løssnø (uansett kvalitet på løssnøen) på de skiene :grin :grin :grin