Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvorfor så teit?!
#142616 18/03/2011 10:13 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Ikke at jeg har veldig imot freerider, jeg digger å kjøre pudder når det dumper, men jeg er lei at alle freeridere tror de er kule å kan disse alle jibbere. Hvorfor må alltid freeriderne ha det nyeste utstyret? Også hvis du er freerider og håper på å kjøre pudder så reiser man ikke til Hemsedal i vinterferien, sånn mange gjør. Og poenget med å kjøre pudder er å komme seg forrtest ned en fjellside å kjenne pudderet, men mange "freeridere" hopper jo fra sving til sving og innen en freerider har kommet seg ned en tur har en jibber rukket to. Og alle freeridere kjører på med de tighteste klærene fordi da er man så mye mer voksen og baggy klær er ikke noe behagelig, noe det faktisk er, men freeridere tør ikke innrømme at baggy klær er inn. Men hvis man ser på filmer og internasjonale konkurranser bruker mange baggyklær og mange gode freeridere er gode jibbere og klarer og kjører park.Så man trenger ikke de feiteste skiene for å cruise ned blåbakken!

Re: Hvorfor så teit?!
Jiberish #142617 18/03/2011 10:35 PM
Entusiast
Entusiast

Klarer ikke helt å tolke om du er ironisk eller ikke, men morsom lesning er det du skriver uansett.

Jiberish #142618 18/03/2011 10:59 PM
Entusiast
Entusiast

Ja og hvorfor er alle snowboardere så skeive? De står jo sidelengs hele gjengen...

Jiberish #142619 19/03/2011 12:06 AM
Medlem
Medlem

Ironisk eller ikke, skulle likt å se jibbere ta to runs før en god freerider har tatt ett(alle er ikke nødvendigvis så god)! Men jeg skjønner hva du prater om, det er mye folk som er treig utfor løypene og det er rett og slett bare folk som koser seg i puddern uten å stresse!

Tror nok dette er et svar på han som hatet på jibberne

Jiberish #142620 28/03/2011 8:48 PM
Entusiast
Entusiast

Altså jeg er en jibber, men kjører og freeride. Jeg har selv baggy klær. Og etter min erfaring er "tighte" klærne in hos freeriderene og baggy klær in hos jibberene. Men freeriderene har ikke rett til å disse oss og vi har ikke rett til å disse freeriderene for vi kjører på en helt forskjellig måte! Og det feiteste skia har de ikke for å vere kule, men for å ha ett godt redskap i pudderet (for.eks). Prøv med en smal parkski i løssnøen og en brei freerideski og se hvem som er best! Det er jo grunner til at freeriderer har utstyret de har. Og det er ikke viktigst for en freeriderer å komme fortest ned, men å få en god følelse eller bli "rusa" på vei ned, og mange blir det ved å kjøre fort ned, noen blir det ved å droppe og noen bare med å cruise i løssnøen! Så bare glem de jævla kommentarene dine. Er ikke vits en plass! Men de kan ta det litt rolig i parken for det er hjemmet til oss jibberer! Så ta hensyn på begge sider!

Jiberish #142621 28/03/2011 8:56 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat ski!:Altså jeg er en jibber, men kjører og freeride. Jeg har selv baggy klær. Og etter min erfaring er "tighte" klærne in hos freeriderene og baggy klær in hos jibberene. Men freeriderene har ikke rett til å disse oss og vi har ikke rett til å disse freeriderene for vi kjører på en helt forskjellig måte! Og det feiteste skia har de ikke for å vere kule, men for å ha ett godt redskap i pudderet (for.eks). Prøv med en smal parkski i løssnøen og en brei freerideski og se hvem som er best! Det er jo grunner til at freeriderer har utstyret de har. Og det er ikke viktigst for en freeriderer å komme fortest ned, men å få en god følelse eller bli "rusa" på vei ned, og mange blir det ved å kjøre fort ned, noen blir det ved å droppe og noen bare med å cruise i løssnøen! Så bare glem de jævla kommentarene dine. Er ikke vits en plass! Men de kan ta det litt rolig i parken for det er hjemmet til oss jibberer! Så ta hensyn på begge sider!

bra svart og totalt enig!

Jiberish #142622 28/03/2011 10:33 PM
Entusiast
Entusiast

Tightere klær er inn... Følg med a!! Men jeg bruker litt baggy da, fordi JEG syns det ser kult ut selv om jeg er frikjører. Gjør som dere vil! La skikjøringen snakke for dere.

Jiberish #142623 29/03/2011 10:32 AM
Fersking
Fersking

duh, jeg kjører tight i park og baggy i løsnø. det som er inn da

Jiberish #142624 29/03/2011 11:42 AM
Entusiast
Entusiast

Ta dere en bolle hele gjengen! I år er det BN (Butt Naked) som er tingen!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå