Halloen Robert.
Eg fikk tilpasset mine hos Gamletorvet sport i 2001 hos gamletorvet sport i gjøvik, på samme måte som du beskriver at det blir gjort hos Juls på Trysil. Har også kamerat som har vært i Lech og kjøpt sko der, og det var akkurat samme metode der også.
1. De måler foten din og utfra dette velger de en ytterstøvel som passer. Du velger selv hardhet på skallet og hvilken vinkel du vil ha på den. Om du ikke har en formening ang. dette forklarer de og hjelper deg.
2. Du får laget en såle helt etter foten din. Til dette brukes Conformable sine såler, der en maskin tar avtrykk av fotsålen din og freser ut en innleggsåle basert på avtrykket.
3. Sålen blir lagt i innerstøvelen, og de legger på pads på steder de vet at støvelen kan trykke litt, feks kulene på ankelen,
4. Du tar på innerstøvel og ytterskall, og lukker ytterskallet. Innerstøvel fylles opp med skum. Dette utvider seg maks, noe som gjør rimelig vondt, for så å trekke seg tilbake 2mm. Mens dette skjer står du i ett stativ og trykker det du er god for nedover for å passe på at hælen er på riktig sted gjennom hele prosessen.
5. Du tar foten ut av støvelen. Foten har nå blitt rosa, og det prikker når blodet kommer tilbake.
Dette tar ca 1,5 time, og du har gjort din beste ski-innvestering på lenge!
Eneste minuset er at ingen støvler etterpå føles like gode!
Eg anbefaler det på det sterkeste!
Hvor mye koster det nå forresten? Eg betalte 7000,- i 2001.
Mvh
Roy