Ikke la deg begrense av stopperne, de kan lett bøyes ut. Det finnes masse veiledninger for dette på nettet. Å bøye dem til 116mm bredde kan du trolig gjøre helt uten verktøy da det er så lite.

Hvor skal du stå på ski? Jeg kjører selv i Voss og siden jeg anskaffet meg Elan Boomerang (120 mid, medium rocker framme og liten rocker bak, lave tupper, litigran camber, mye tapper framme og bak) har jeg ikke brukt de andre skia mine i annlegg. Samme greia for kompisen min som har Salomon Rocker 2 (120 mid, rocker fremme og bak, men lave tupper, mye tapper, ingenting camber), dog hans ski ikke er like god tuk charging og hardt føre som mine (de er dog enda mer lekne i skogen og bedre til BC-jibb). Så om du skal bruke de på Vestlandet vil jeg anbefale noe rundt 120mm midje, rocker fremme og bak (men kun moderat bak) og en del tapper.

4frnt EHP tror jeg kan være midt i blinken, Katana og 3Zero kan og passe godt, men ingen av disse er kjent for å være lekne (nå er du en stor gutt så kanskje de blir mer lekne med din masse). Gotama er mer leken enn Katana, men blir en hel del smalere enn det jeg ville valgt. Du kan jo og vurdere storebroren til EHP, Renegade, om du er heldig som meg og bor på en snørik plass :grin