Sitat Werchio:Tror jeg nok så sikkert kan si at jeg vil gå for en charger ski, jeg har ikke noen fremtidige planer om å sette en superman i pudderet akkurat. Jeg har prøvd en del pudderski på demoer å da har jeg kjørt med de i skogsløyper der det har vært dropper på 3-5 meter, noe jeg synes at er dødskult å gjøre. Syykt digg å bare oppe opp igjen fra snøen. :grin

Alle ski med 110-120mm takler fint drops på 3-5meter, har ikke opplevd noe problem med å lande dropps over 8 meter i Voss med hverken Rocker 2 som er en BC-jibbski eller Elan Boomerang som er mer allround pudderski. Chargerski trenger du først på veldig høye dropps (15+ vil jeg tro) og når det er veldig ujevn og hardere snø. Chargerski er det proffene bruker når de setter store linjer ned fjell i Alaska. Chargerski er følgelig ikke like lekne i skogen.

Om du tenker virkelig store dropps, elsker brattkjøring og høy fart, samtidig som du ikke prioriter skogskjøring så høyt er nok chargerski tingen for deg. Hvis ikke er nok mellomtingen mellom charger og BC-jibb bedre for deg, allround pudderski.

Som allroundski vil jeg anbefale Elan Boomerang som jeg har selv. Den er sykt leken samtidig som den er veldig stabil og kan carve greit i bakken på dager offpiste ikke er mulig. Bra i kuleløypene i Voss er den og smile