jeg kan anbefale Armada JJ: ikke bredeste pudderplank, men utrolig leken, flytter veldig bra i pudder, lettkjørt, presis og responsiv(i kategori pudderski...), veldig svingvillig - perfekt for skogskjøring, OK kantgrep på hardpakket snø og is, veldig morsmomm i skikkelige kuleløyper (testet mange ganger i kuleløyper på Voss), og i tillegg relativt bra for carving-mye bedre enn alle andre FR ski som jeg hadde mulighet å teste (så lenge man ikke prøver å kjøre så raskt som på raceski;-P)
ulemper: - dette er ikke ski som tåler 100km/h - JJ veier ikke mye sammenlignet med andre pudderplanker på omtrent samme størrelse - dette begrenser maxfarten litt.
jeg har testet Black Crows Navis på en pudderdag på Voss - både offpiste og i preparerte løyper: synes skia er langt fra så universal & leken som Armada JJ: vesentlig verre kantgrep på is i preparerte løyper og flyt i pudder.
her kan du kjøpe ifjorets JJ på salg:http://www.navasport.no/product/plone/webshop/ski/alpinsko/armada/armada-jp-vs-julien-6200