Jeg har Black Crows Corvous (som Navis, men lengre og stivere, spesielt bakskia). Det er ikke en 100% løssnøski, men en 60% løssnøski vil jeg si. Det er ski som takler alle forhold og er spesielt gode på å pløye gjennom ujevn snø i fart. De er gode i løssnø, spesielt når de får litt fart, men Boomerang, Rocker 2 og lignende er i en helt annen klasse.
Boomerangene flyter mye bedre, spesielt i lav fart slik at jeg på dem kan ha det moro i pudder der helninga ville blitt så lav at Corvousene ville slitt. De har og rocker framme og bak som gjør dem mer lettsvingte (spesielt i lav fart). Jeg kjører mye i Voss Resort i tett, bratt skog med mye drops og kuler ispedd. Boomerangene gjør at jeg får mye bedre flyt i kjøringa siden de snur mye fortere, ikke synker nedi i lav fart og har en myk bakski som jeg kan sladde ut for å miste fart ved behov(Corvousene er vanskeligere å snu og stoppe, de elsker fart, noe som er problematisk i skog). De gjør at jeg mye lettere kan ta dropp etter dropp (gjerne dobbeldropp) fordi framrockeren og bredden gjør at de popper rett opp av snøen. På Corvousene er det veldig artig å kjøre pudder i skogen, men det krever en del jobb fra piloten for å få skia til å henge med. Med Boomerangene er det helt rått og du trenger ikke anstrenge deg, du bare kjører som du har lyst til og skia gjør akkurat det du vil de skal gjøre.
Om jeg derimot skal ned Bodegaen (eller andre bratte og åpne områder) med lite snø og hard skare er Corvousene tingen da de griper skaren veldig bra og har en stiv bakski som ikke sladder ut.
For meg blir det Boomerang om det er en del myk snø å kjøre i, mens Corvousene blir førstevalget om det er mye harde partier.