Sitat Trønderfår:Butikkene har da vel pokker meg ikke noe ansvar om folk kjøper pudderplank og vil kjøre offpiste. Blir jo det samme om man skal si at kjøper du deg en bil som har turbo og 150++ hk i motor,må du ha kjørekurs!!!! Hver og en får stå for sine handlinger, offpiste = risiko. Dere som ikke skjønner hvordan man vurdere skredfare eller ei,ha dere på kurs,betal og vær fornøyd. Har du ikke penger til a betale for kompetansen, gi faan å fra på ski slik at andre folk slipper å bruke fritia si på leite etter folk....Dog, les selv på internett, bøker etc..er gratis det. Så til dere som mener dette er et statlig/butikkene ansvar....skjerp dere og hold dere i løypa....og la oss andre få tråkke ned pudderet.

Tydeligvis en sint mann du.....poenget var ikke AT de selger pudderplanker, men at de faktisk bruker offpistekjøring aktivt/agressivt i markedsføringen. Jeg er helt enig i at alle er ansvarlige for seg selv og sine handlinger. I en perfekt verden, ville kanskje alle ta sine forhåndsregler, alle ville kunne nok om skred til i størst mulig grad unngå dem. Men det er jo ikke slikt og jo mer liv man kan spare, jo bedre er det.

Jeg mener bare det er litt uforsvarlig å selge inn breie planker til noen som tydeligvis ikke har så mye erfaring uten en gang å stille noen kritiske kontrollspørsmål.

Det er i alle fall en utvikling som ikke er bra for oss som liker å ferdes utenfor løypene.