Har nå fått noen dager på Moment-skia, og er sålangt greit fornøyd. Nå er ikke jeg noen ekspert, og dette er de første skia jeg har hatt med skikkelig rocker både foran og bak... ( Ski jeg har hatt før og sammenligner med: Black Crows Navis, 4Frnt EHP, Line Prophet 100 + div carving-ski)
De er vel som forventa i pudder - flyter godt og er lette og kaste rundt. I tillegg funker de overraskende fint og carve med i bakken! Man må selvsagt jobbe ganske mye for å få raske, korte svinger, men dette er nok også mye vanesak. De er veldig myke - det er ikke noe stress å kjøre fort med de heller, men det er nok ikke skia for å dra på mest og kjøre fortest ned storfjella med...
Vindpakka snø, oppkjørt pudder og det meste utenom skikkelig is, går problemfritt! Har ved to anledninger mista kantgrepet og falt pladask pga avblåst is som kom litt overraskende på :--)
Men for min del føles de for korte! (Jeg er 190 lang, og kjører på 186 versjonen) Monterte bindingen 1 cm bak bullseye, men har svært lang bakski, og forholdsvis kort framski etter min smak. Føles litt som å kjøre på sentermonterte ski.
PS: Endte med at jeg fikk bindingene montert i butikken...