Etter mye vingling ble det nye ski på meg i går. Stikker til alpene på lørdag, så jeg måtte jo seff ut å teste dem i går kveld 
Valget falt på 09/10 modellen av Obsethed, fikk de med neste års Marker Griffon 13 til 4lapper - helt nytt så klart. Tror det var en bra pris.
Først tok jeg en tur med gamle skia, hadde nye såler i støvlene så jeg ville bare teste en tur først. Så byttet jeg til de nye. Og første turen ble sånn "hva faen har jeg gjort nå!" Fikk ikke til spesielt mye, gikk fra 182 ski med 18m radius til 189 Obsethed som sikkert har 25-29m radius.
Men, man kan ikke gi seg, så da ble det angrepsposisjon i stedet, og dæven det ble moro etterhvert. Satt faktisk i sofaen i går og humret for meg selv som en liten guttunge på julaften.
Det som er hevet over en hver tvil er at skia liker å bli dratt på med, big time. Jo mer fart jeg hadde jo mer satt dem, kjørte svære fine svinger i skikkelig speed, skia satt som limt. Testet også litt utforstil med de, bare dro på rett ut for å sjekke stabilitet, overraskende bra. Så dette lover godt. Helt klart en ski som ikke gjør seg bort i preppa bakke. Så nå gjenstår det bare å få testet dem i litt pudder 
Skal i løypa igjen i kveld, så da blir det mer innkjøring før det braker løs, men enn så lenge lover det veldig godt. Moro at det finnes ski med såpass midtbredde som kan kjøres hardt og morsomt i bakke også. Det var ikke spesielt hardt i går akkurat, men jeg gidder som regel ikke kjøre på isete underlag uansett.
Men topicen handler om skilengde, så for ikke å spore av for mye - jeg er 1.88, 92 kg. Kjører på 189, men det er jo K2 ski, så den er nok nærmere 193/194 målt tupp til tupp. Den kjentes absolutt ikke lang ut, så pass på å ikke kjøp for korte. Det går bort en del i rockertuppen, det er viktig å tenke på før kjøp.