Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bygging av ski!
#142157 15/02/2011 9:57 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Poster denne tråden på flere forum for å øke sjangsen for svar.------------------------------------------------------Jeg og en kompis har lenge hatt planer om å bygge et par ski. Vi har fra før en del kunskap om longboardbygging.

Men det er noen få spørsmål jeg lurte på om noen kunne vare på:1)Hvor kan jeg få kjøpt disse "ingrediensene"?- Stålkanter (Med "tenner")- Bunnmateriale (Plastik av Sintred (Engelsk navn) eller ekstrudert UHMWPE).- Inserts (Til å feste bindingene med, bedre enn skruer)- Plastikk til demping og til å ha i sideveggene.

2) Hvilket tre burde jeg bruke? Målet vårt er å lage en rockerski, som en ganske myk. Har lagt til en link til forskjellige tresorter. http://www.skibuilders.com/howto/skicon/woodcore.shtml

3) Noen som har noen gode tips når det gjelder presse og vanlige feil?

Skal lage bildeserie visst vi klarer å fullføre prosjektet.

Re: Bygging av ski!
Øyvind94 #142158 16/02/2011 10:55 AM
Medlem
Medlem

http://www.grafsnowboards.com/index.php?url=Suppliers

Her er link til masse sider som selger materialer! Hvordan har dere tenkt å gjøre det med trecore, hvilket materiale, og hvordan lage tykkheten?

Øyvind94 #142159 16/02/2011 3:59 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Som sagt har vi ikke så mye peiling på skibygging, men vi satser på trecore med et materiale som er mer litt mykt. vi har tenkt å lage en rockerski, så skien bør vere litt myk i tuppene. Vi har lekt litt med ideen om å bruke carbonfiber isteden for fiberglass. Noen som vet noe om dette?

Øyvind94 #142160 16/02/2011 4:30 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei! Det er et veldig bra forum på skibuilders.com og jeg er sikker på at du finner svar på det meste der hvis du leiter. Der er også nettbutikk hvor du kan handle utstyr. Jeg har gått med tanker om skibygging selv.Carbonfibervev får du på Biltema nå, uten at jeg vet noe om kvalitet eller om det er egna til ski.

ørjan

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå