Det er nok å søke opp salomon quest her http://www.tetongravity.com/forums/forumdisplay.php?f=8 for å finne en bæsjstorm uten sammenligning når det gjelder skiutstyr. Det fremstår som rimelig klart at dette er produkter som i beste fall ikke har gjennomgått noen form for seriøs kvalitetskontroll. I tillegg til problemene som er nevnt over er gåfunksjonen heller ikke til å stole på, med konsekvens at støvelen kan kollapse helt plutselig. Ikke noe særlig på en støvel som retter seg mot råkjøring i store fjell langt fra folk.
Sitat Martinn:AriBari:Salomon har hatt problemer med spennene på en produksjon av Quest (så vidt jeg vet gjelder dette kun Quest 12). Feilproduksjonen gjelder ett fåtall støvler sett i det store perspektivet, så du har nok bare vært maks uheldig. Kontakt butikken hvor du kjøpte støvlene så vil du kunne få repartert med nye spenner fra en normal produksjon kostnadsfritt. Ellers så er små feilproduksjoner ikke noe som er uvanlig når det kommer til støvelproduksjon, og det er ikke et vanligere problem hos Salomon enn hos f.eks. Scarpa, BD, Lange osv. Så selvom ditt forhold til Salomon nå er svekket, vil jeg likevel råde deg til å velge støvelen som sitter best på din fot da du fort kan ha samme uflaks hos en annen produsent.Likevel et kjipt problem, men enkelt å fikse opp i.
At en person som helt tydelig, ut fra tidligere innlegg jobber i en butikk som selger disse støvlene utaler seg uten å opplyse om ansettelsesforholdet er vel noe betenkelig.At du heller ikke ser at flere forskjellige alvorlige problemer med samme støvel helt klart tyder på gjennomgående elendig produktutvikling synes jeg er rart. Og at du tydeligvis fortsatt anbefaler et produkt med så mange kjente feil får meg til å ta butikken deres svært lite seriøst.
Det hjelper liksom ikke med gode seter og bra bagasjeplass om bilen ved flere tilfeller har mistet bremser og styring.