Snodig! SPK Kaos skal ha en flex på 100, Titan skal være stivere enn det... Mulig du har en B-vare eller at fleksen på de oppfører seg forskjellig. Her er en anmeldelse fra wildsnow.com: http://www.wildsnow.com/1810/dynafit-titan-ski-boot-review/
Tror kanskje den stiveste AT-støvelen på markedet nå er Salomon Quest 120 ettersom Salomon alltid underdriver stivheta en tanke. Men dette er spekualsjon :P Jeg bruker BD Factor som er oppgitt til 130 i flex, men jeg er litt i tvil til dette. Det er allikevel overhodet ikke en "myk" støvel, og det høye skaftet gir god kontroll (2-3cm høyere enn Dynafit). Jeg så og på Titan og Salomon Ghost når jeg skulle kjøpe stor støvel, men droppa disse på grunn av dårlig passform. Factor har dessuten en veldig komfortabel innerstøvel - såfremt passformen er rett for kjøpers fot selvfølgelig! Ghost vraka jeg først og fremst fordi den var for stiv, jeg liker å kjøre fort med GS-svinger, men Ghost får bli for de som dropper noen titalls meter eller kjører som Svindal.
Plages du med vonde legger så er det vel padding du bør ha? Snakker vi betennelse eller bare ømhet? Mitt råd er å ta turen til Tromsø for å faktisk prøve støvler på foten. Hvis man graver veldig dypt kan man finne omriss av lester hos forskjellige merker, men den subjektive opplevelsen av en støvel på foten er noe helt anna.