Har hatt både BC Corvus og Line SFB 2011 (er 87kilo 184). Begge er veldig bar ski, men veldig forskjellige. SFB er utrolig leken, og kanskje morsommere enn Corvus. Corvus gir en enorm trygghet - det er bare å dundre på: den takler alt uansett. I vanskelig offpiste kan jeg knapt tenke meg at noe kan være bedre enn corvusen. Flyten kunne ha vedre, men siden man helt trygt kan løse det med å øke farten, er det ikke noe problem.I bakke synes jeg corvusen passer best til mellomlange svinger: den blir for tung til kortsvinger (uten skrens) og kan gå litt rett frem på lengre svinger. Merker dette sterkest når jeg kommer fra carving ski - må liksom kjøre meg inn på de. Men, det er absolutt veldig god ski.SFB carver forbausende bra i bakke, slider og spinner lett i offpisten. Jeg kjøpte corvus som storfjellski, og Line SFB som småfjellski. Corvusen ble solgt i år pga en personlig policy - vet ikke hvor smart det var (det var også en visshet om at det blir mer småfjell enn storfjell på meg i år...). (Har i dag 165 volkl racetiger, 184 salomon x-wing enduro, dynafit mustagh ata sl, line sfb)