Sitat Odd-Arne:Heisann!Jeg har selv breie plattføtter som passer best til tx-pro. Jeg har funnet ut at Scarpa Skookum er den randoskoa som likner mest på tx-pro skoa i passform. Den er hakket bredere enn Scarpa Mobe ut fra min subjektive vurdering.Nå har jeg prøvd Dalbello virus, Dynafit Titan og Zzero 4, Scarpa Skookum, Spirit 4 og Mobe samt Garmont Axon og Crispi EVO. De fleste prøvene ble gjort i butikk, da uten å varme opp skoa. Jeg tok ut innerstøvelen og stakk foten oppi for å sjekke at skallet var bredt nok til mine pailabber.Selv har jeg eid/eier Axon, Mobe, TX-PRO og EVO, så der kan jeg gi nærmere beskrivelse om passform.Skulle gjerne ha testet Scarpa Mastrale og spesielt BD Factor ettersom den har rykte på seg for å være bred i lesten.Jeg endte opp på Scarpa Mobe selv, litt blokking av skall må til før jeg er helt fornøyd.Viktig å huske på er at innerskoa bør stekes før bruk, da formes den til foten. Det kan klemme og føles ubehaglig når man tester støvel i butikk der innerskoa ikke er formet til foten din, men det blir bedre ved oppvarming.En god sportsbutikk vil forhåpentligvis kunne finne rette støvler til deg. Husk, ikke kjøp for store støvler og få deg en skikkelig såle!
Takk for bra svar!Jeg tror heller at jeg er smal i foten, men vil gjerne prøve skookum om denne er lik tx pro..Håper noen her i Ålesund har denne inne i butikk slik jeg får prøvd.