Jeg er på ingen måte misfornøyd med testene i FriFlyt, og synes at de har fornyet seg. Så jeg er enig med Endre at det litt rart at noen synes det. Jeg henger meg dog på noe flere har etterlyst i testene, og det er en litt grundigere presentasjon av kjørerne. både litt tørre fakta iform av erfaring, høyde og vekt, samt litt informasjon om kjørestil og favorittski i testen. Men i bunn og grunn er jeg fornøyd med testene i FriFlyt. Jeg setter pris på all den tekniske informasjonen, som ellers kan være vanskelig å oppdrive.

At testene i FriFlyt er den endelige fasit på en skis egenskaper og hvordan den passer for den enkelte blir for rett og slett for dumt å tro. Om du liker ei hvilken som helst ski og om den passer din kjørestil blir uansett en subjektiv vurdering. Slike tester blir derfor alltid subjektive og skal man ha et mer "objektivt" syn på ei ski, må man finne andre tester og sammenligne med disse. Men folk kan være jo være "late" og ikke innhente mer informasjon før man bruker sin hardt ervervede penger, og bare kjøpe testvinnere fra FriFlyt-tester. De har sikkert en fin skisamling de, men er jo ikke sikkert det en optimal skisamling for ens egen kjørestil. Jeg tviler f.eks på at jeg noensinne skulle vurdert å kjøpe El Dictator...ikke straightliner jeg ned fjellet og ikke hadde jeg kommet meg gjennom skogen heller smile