Er enig med at Fri Flyt bør endre en del på testene. De burde ha med noen testkjørere som ikke er like råe. Jeg ville også foretrukket om de lot være å kåre testvinner. Dette fordi siden de kun tester nye ski blir dette missvisende. I tillegg tror jeg da at folk ville lest teksten nøyere. Det blir og feil med kun en testvinner i test som f.eks. den av storfjellski sist der El Dictator vant. Om de skulle kåre noe burde de heller da ha kåret beste Charger, Pudderski og allrounder av de i testen slik at leserne bedre forsto forskjellene i bruksområdet skiene egner seg for.
De burde og gjøre en bedre jobb med å teste ski i riktig kategori. I deres test "Allsidighet med motsatt spenn" f.eks. tok de med bl.a. Thirteen fra Faction. WTF? Dette er jo den minst allsidige skien til Faction, det er en ren storfjellski til å charge med. Selvfølgelig ble den så trekt kraftig for å ikke være allsidig.
Det med at prepping kan ha mye å si for hvilke resultater ski får i tester er jeg veldig enig i. Jeg prøvde Whitedot Preacher i Geilo i fjor og den var helt jævlig i bakken for å si det mildt. Den var ikke leken i det hele tatt, ville kun ta lange svinger og tuppene prøvde hele tide å begrave seg (hukket). Jeg trude først skia var helt jævlig, men etter å ha lest tester av den (bl.a. i FF) tror jeg nok det bare var importøren som hadde gjort en ræva jobb med å preppe skia før messa. Om de de gjør slike feil på messer gjør de det sikkert og når de sender inn til testing.