BCA Tracker er en fin, rask og enkel søker som er lett å bli "flink" med. Du må gjerne bruke mer penger på søkere med flere funksjoner, men de må øves med. Hvis du ikke vet hvilket modus søkeren står i og hvilke funksjoner som er aktivert eller ikke, så kommer du ingen vei. Dessuten har jeg ennå ikke opplevd en Tracker som ikke fanger opp søkere som varierer litt i frekvensen.

Ang søkestang så unngår du karbon med mindre du har noen klare grunner for å velge det. Min personlig favoritt på stenger er Black Diamond. Jeg baserer det på at jeg har sett stenger fra BCA og G3 bli ødelagt, men ikke fra Black Diamond. Men ikke for et øyeblikk skal jeg påstå at det "jeg har sett" er statistisk signifikant! Kall det overtro om du vil. Kjøp kjente merker og ikke vær altfor gnukk her heller.

Når det kommer til spaden så må du ha aluminium. Plast biter ikke på den hardest pakka snøen. Også her liker jeg personlig Black Diamond. Det har sin enkle grunn i det at etter positive erfaringer med søkestengene, skiene og klatreutstyret til Black Diamond, så begynte jeg å bli litt fanboy...