Så har knærne fått nok, jeg må nok parkere R8'ene og få låst fast hælen. Har en plan om å spare litt penger, siden budsjettet er rimelig trangt, så jeg tenker å sette alpinbindinger på de skiene jeg har telebindinger på nå. (Det bør funke? Regner med at sjappa som monterer bindinger kan plugge hullene etter telebindingene så det ikke trenger vann inn mellom lagene/i kjernen)
Det jeg har er Line Mothership '08, og et par gaaamle K2 Public Enemy (04/05ish). Tenker å sette noe solide randobindinger på Moderskipene, fokus er på frikjøring i anlegg men jeg vil ta vare på muligheten til å gå topptur. K2'ene tenker jeg å sette noe billige greier på, de blir bare brukt som steinski ved sesongstart/sesongslutt og kanskje litt leking i parken når løssnøen er oppbrukt.
Angående støvler har jeg et håp om å slippe unna med ett par. Fokus er igjen på frikjøring, men jeg ønsker å orke å gå noen timer oppover uten å ta helt knekken på beina. Ideelt sett skal de være ok til å tøyse med K2'ene også, det har ikke så høy pri men hadde vært kjekt.
Siden jeg ikke har snøring, whatsoever, på alpinutstyr håper jeg dere kan hjelpe meg med noen tips til hva jeg skal se etter. Type bindinger? Type sko, betegnelser eller whatever som jeg kan se etter når jeg planløst surfer rundt på ymse nettbutikker og produsenter?
Det snør forresten her nå, kjappe svar belønnes med noen varme ord i kveldsbønnen min