Generelt: Rando-bindinger er ikke billige. For meg fremstår likevel bindingsvalget til de store moderskipene som klart: Marker Duke! Jeg vet ikke om du heller finner billige rando-bindinger til K2 skia. Her ville jeg i prioritert rekkefølge vurdert Marker Tour 12, G3 Onyx, Fritschi Diamir (en av de nyeste modellene - søk på nett for hvilken som kan passe deg best).
Når det gjelder sko gjelder selvfølgelig det som passer føttene dine best. Ut i fra dette ville jeg sett nærmere på Black Diamond Factor, Dynafit Titan (Onyx-kompatible) og Salomon Quest. Det som kan være en ting å tenke på ift. sko er at hvis disse har en gummiert rando-såle (-ikke alpin-såle) så vil disse kunne være vanskeligere å løse ut pga friksjon mellom gummien og alpin-bindingen. Selv har jeg ikke førstehåndskunnskap om dette, men det er meg blitt fortalt av folk som har mer peiling enn meg: Hør med noen som kan vite mer om dette. Titan kommer med en alpinsåle som kan settes på og evt. utligne dette problemet. Tror Factor også gjør dette - andre som vet? Quest har såvidt jeg vet en alpinsåle (og fungerer isåfall ikke til Onyx).