Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Duke eller Jester
#140827 23/11/2010 3:47 PM
AriBari Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Vet at dette er bindinger som er diskutert foer paa forumet, men proever likevel...

Har ikke staatt alpint paa 15 aar, men naa sier kondis og kne at nok er nok for telemarkskia. Har bestemt meg for et par Armada JJ. Disse kommer til aa brukes mye i pudder, og oensker ogsaa aa laere aa snurre litt paa dem i loessnoen (slik det staar paa pakken).

Valgets kvaler gjelder naa bindingene. Det er saa lenge siden jeg har kjoert alpint at jeg trenger litt hjelp til aa vurdere:1) Marker Duke, som vil tillate meg aa gaa litt ogsaa, men kanskje redusere moro-faktoren ved JJ2) Marker Jester, som jeg antar vil bevare morofaktoren, men ikke tillate de korte transportetappene oppover.

I begge tilfeller har jeg alltids de gamle telemarkskiene for skikkelige toppturer. Kan noen hjelpe meg med aa vurdere trade-off'en, ettersom jeg virkelig ikke har peiling?

Re: Duke eller Jester
AriBari #140828 23/11/2010 5:48 PM
Ringrev
Ringrev

Hvorfor mener du morofaktoren blir borte med Duke? Er det de ekstra 300 grammene pr binding ift Jester? De grammene har du ved støvelen, så de tror jeg ikke du merker så mye til ved kjøring eller rotasjoner.

Vil du ha muligheten til å traske litt med skiene så setter du på Duke, om det ikke er viktig så setter du på Jester.

Sportslageret har forresten tilbud på Jester, Griffon, Baron og Duke nå, så det når jeg sjekka vekta.

Duke hvis...
AriBari #140829 23/11/2010 7:18 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det enkle spørmålet du må stille deg er om du ønsker å ha muligheten til topptur, eventuelt heisbasert topptur. Hvis ja, Duke.

Du skal være en veldig stor brøthest før Duke blir for spinkel og som "Ripen" sa er ikke vektforskjellen allverden når det kommer til park/bakke.

Re: Duke eller Jester
AriBari #140830 23/11/2010 8:21 PM
AriBari Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar paa dumt spoersmaal. Fikk et akkutt tilfelle av vinglepetter i det jeg skulle trykke paa order-knappen hos Conrad. Det ble duke som opprinnelig tenkt