Velkommen til forument DeliDeLucas!

Først og fremst vil jeg bare påpeke at du burde benytte søkefuksjonen før du lager en tråd. Hvis det alt eksiterer en tråd om dette emne er det ingen grunn til å lage en ny. Hvis du føler at du ikke fikk svar på ditt spørsmål, så må du ikke nøle å lage en tråd.

Sko:Det er dette du burde prioritere høyest. Sko er det aller, aller viktigste du har av utstyr. Uansett hvor gode ski og bindinger har, så har det lite effekt hvis skoene er for store eller for små. Prioriter skoen.

Det at du oppgir hva din "normale" skostørrelse er det sikkert noen som finner interessant, men det har seg slik at det har "ingen" betydning for hvordan størrelse i slalomsko du skal bruke. "Normale" sko og slalomsko oppererer med helt forskjellige målesystemer.

Det er veldig viktig at slalomskoen sitter bra på foten. Hvis du er usikker på hvordan du burde kjøpe sko, så ta en titt på linken under (Engelsk tekst). Jeg ville ikke ha bestilt slalomsko på nett uten å ha prøvd dem på forhånd.

http://newschoolers.com/ns/forums/readthread/thread_id/311248/

Ski og bindinger:

Jeg kan dessverre ikke gi deg så mye informasjon her, siden jeg ikke vet hvordan type skikjøring du har lyst til å drive med. Vil nødig anbefale deg en solid parkski, hvis du egentlig har tenkt på en sold allaround ski. Hvis du kan definere hva slags skikjøring du vil drive med, så hadde det vært lettere å komme med konkrete svar, blant annet lengde, merke, vekt.

Lykke til!