Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Völkl Chopstick, Line EP Pro eller K2 Hellbent
#140742 16/11/2010 9:10 PM
stieri1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei

Jeg står mellom tre breie ski nå, og lurer på om jeg vær så snill å kunne fått litt hjelp før sesongen virkelig setter inn.

Jeg er ca 185cm høy og veier ca 78 kg.

Skien vil ikke bare bli brukt i pudder, men også litt Off piste. I tillegg bør den være grei å komme seg ned en preparert bakke med (selvom jeg vet at dette ikke er formålet med slike ski).

Völkl Chopstick, Line EP Pro eller K2 Hellbent?

Har hørt litt forskjellig om disse skiene, som at HB skal være litt tung, og at EP Pro skal være meget myk...

Takk for alle svar smile

Re: Völkl Chopstick, Line EP Pro eller K2 Hellbent
stieri1 #140743 16/11/2010 10:25 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har et par Hellbent til salgs viss du er keen!Kan sende deg en FF-mail.For meg så har hellbent vært helt konge! har blitt brukt både på toppturer(da er den ganske tung) og til freeride i anlegg og skog! I bakke fungerer de helt greit, så lenge det ikke er stein hardt/is.Skia er sinnsykt lekene å ha med å gjøre i skogen, og det finnes ikke så store mengder snø at de dukker under..:)

-
stieri1 #140744 17/11/2010 6:40 PM
stieri1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk takk.

Ingen andre som har noe å si om de andre skiene skiene? :razz

stieri1 #140745 21/01/2011 12:44 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

jeg har selv kjørt K2HB i 3år, men prøver meg på Line EP Pro i år. Har hørt mye bra om de og årets modell er stivet noe, så da bør den funke utenom pudder oxo... lykke til i valgets kval... ikke lett det der ..

Line EP pro - et godt valg
stieri1 #140746 21/01/2011 9:33 AM
SOV Offline
Fersking
Fersking

Hei!

Jeg har EP Pro, men har tidligere kjørt på Hellbent. Og for min del synes jeg at EP Proen er en bedre ski. Den er enda mer leken og lettkjørt enn Hellbenten. Flyten på begge skien er utrolig bra. Med EP Pro vil du bli positivt overrasket over egenskapene i preparert bakke(ikke is).

EP Pro har vært testvinner i Fri Flyt 08/09 og 10/11. Hvis ikke Line har "kjøpt" testen (he,he) så bør det være en sterk indikasjon på EP Pro er en meget bra ski.

Lykke til med valget!

SO

Line EP Pro
stieri1 #140747 21/01/2011 2:44 PM
stieri1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg gikk for Line EP Pro.Ikke fått stått mer enn to turer med de (da det har vært lite pudder og mye snø). og må bare si at jeg er utrolig fornøyd!

ep pro
stieri1 #140748 22/01/2011 12:53 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

tenker på å kjøpe dem jeg også..hvor kjøpte du dem ?

stieri1 #140749 15/08/2011 6:36 PM
Fersking
Fersking

Eg tek upp att denna tråden, fordi eg ikkje blir klok på det folk skriv her.

Eg var ute etter leikne pudderski for alpint og kjøpte nokon bruka Prophet 130 fordi eg hørde at EP Pro var altfor mjuke for meg som er 188 cm og 95-100 kg (sesongavhengig, hehe).

Bindingane er midtmonterte, noko eg likar godt, men eg syns fortsatt propheten er for stiv og kjedleg til skikkleg leiking i pudder. Eg kan lene meg skikkleg bakover, men synes ikkje at skia bøyger og føyar seg slik eg har lyst.

På litt høgare drop, funkar jau profeten bra, så kan sjå at EP pro ikkje er ideel der, men eg he fyst og fremst lyst på ei ski som er utruleg leiken, nå som eg dreg på åra og ikkje er like spretten og smidig lenger wink

Prophetmodellen eg køyrer på er ein 2008-modell. Kan det ha noko med saken å gjera? Er den stivare enn nyare versjonar prophet? Modellen min he heller ikkje særleg mykje rocker, early rise trur eg dei kalla det då. Vil meir rocker på nyare prophets gjera at skia kjennest mjukare og meir bøygeleg au?

Blir glad for gode utfyllande svar, helst frå dei som har prøvd dei ulike modellane ein del. Vil ha nye leikeski!

Jørn-Arve

stieri1 #140750 19/08/2011 8:35 PM
Fersking
Fersking

Eg tek upp att denna tråden, fordi eg ikkje blir klok på det folk skriv her.

Eg var ute etter leikne pudderski for alpint og kjøpte nokon bruka Prophet 130 fordi eg hørde at EP Pro var altfor mjuke for meg som er 188 cm og 95-100 kg (sesongavhengig, hehe).

Bindingane er midtmonterte, noko eg likar godt, men eg syns fortsatt propheten er for stiv og kjedleg til skikkleg leiking i pudder. Eg kan lene meg skikkleg bakover, men synes ikkje at skia bøyger og føyar seg slik eg har lyst.

På litt høgare drop, funkar jau profeten bra, så kan sjå at EP pro ikkje er ideel der, men eg he fyst og fremst lyst på ei ski som er utruleg leiken, nå som eg dreg på åra og ikkje er like spretten og smidig lenger wink

Prophetmodellen eg køyrer på er ein 2008-modell. Kan det ha noko med saken å gjera? Er den stivare enn nyare versjonar prophet? Modellen min he heller ikkje særleg mykje rocker, early rise trur eg dei kalla det då. Vil meir rocker på nyare prophets gjera at skia kjennest mjukare og meir bøygeleg au?

Blir glad for gode utfyllande svar, helst frå dei som har prøvd dei ulike modellane ein del. Vil ha nye leikeski!

Jørn-Arve

Har selv EP Pro, og ja de er utrolig artige og lekne til mindre dropping og skogskjøring, tror nok ikke du finner artigere ski til det faktisk. Men de egner seg lite på varierende snø og i høy fart. Hvertfall ikke for større personer (rundt 0,09 tonn selv). Tror kanskje du bør prøve ut 191 On3p Caylor, har fortsatt til gode å høre noe negativt om skia, og den skal visst være leken nok så det holder selv om du beholder muligheten til å mate på litt. Selv har jeg nettopp fått mine 191 Wrenegade, strøkne ski.

http://on3pskis.com/products/caylor/

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå