Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Drømmen om pudder
#140719 15/11/2010 6:48 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hei alle skivenner :-)Jeg koste meg i Hemsedal på søndag, og det gjorde mange av dere andre også. Flotte kunstsnø forhold. Jeg drømmerfortsatt om åpningen i fjor, der jeg faktisk fikk kjørt pudder. Mange andre drømte også om pudder i helga, det var påfallende mange med brede brede pudderplanker.... Noen klarte også å carve dem i høy fart ned kunstsnø bakken. Men de aller fleste sladdet rundt som en danske på sommerhjul ;-) men det kunne kanskje komme pudder i løpet av dagen, eller var utstyret så nytt at det måtte prøves uansett? Jada, det finnes i dag breie ski som kan brukes til alt, men det kan ikke måle seg med en råvass storslalåm carver. Jeg selv koste meg med en sløv parkski der jeg og min datter øvde oss på diverse baklengskjøring. Det viktigeste er å ha det gøy, når jeg ser guttene i 6xl så må jeg dra på smilebånet. De er søte da.... Men de er flinke, og de har det gøy. Ski er lek. Kjøp de breieste skia, kjør med den breieste sladden og det breieste gliset:-)) God vinter!PS! ser du en mann med det siste av utstyr og marve look.... Så er det king coomba NB! Ikke glem sikkerhetsutstyret, de høyeffektive snøkannonene i Hemsedal kan begrave deg i løpet av minutter;-)

Pudderfri...
King Coomba #140720 15/11/2010 7:36 PM
Medlem
Medlem

Hei Skivenn! :)Det er nok flere av oss som lar seg imponere av den stadig økende bredde på pudderplankene i Hemsedal. Så da for at vi en gang for alle skal bli ferdig med dette race, så stiller jeg gjerne opp på to stk BOBLE pansere denne sesongen med fastboltede NTN bindinger. :grin

Noe sier meg at kontrollen kan bli noe skiftende, men GUUUD for en flyt da mann!!! :razzDanskene vil bare måpe av misunnelse for hvor ukontrollert man faktisk kan bevege seg på ski!

Ikke blir noe problem om man faktisk fyller ut en hel 3 XXL (eller dobbel 3 XXL) heller, da man lite trolig slår igjennom kunstsnøen med eller uten et tonn med sikkerhetsutstyr i sekken!!! :cool

Så da stiller jeg også med Marve look, selv om det blir i skyggen av King Coomba... :twisted

Hilsen Prince Coomba. :wink

Marve look?????
King Coomba #140721 15/11/2010 8:15 PM
rin Offline
Ringrev
Ringrev

Hei Hva fa..... er ML og hvordan skal en trell kunne se forskjell på både kongen og prinsen når begge har Ml:grin Kos dokker med kunstsne og pudderplanker .Vi har kun ekte vara!RIN

God kveld RIN
King Coomba #140722 15/11/2010 9:07 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hvis du har sett Marve Fleksnes i sin ettersittende parkas Rin. Det er MLKos deg i pudderet. Har du fått Coomba skia dine?

Svart hvit tv.
King Coomba #140723 15/11/2010 10:20 PM
rin Offline
Ringrev
Ringrev

Hei!Nå er jeg med!:grin,vokste jo opp med Marve på lørdagskveldene på 70 tallet,kongen over alle konger.Skiene skulle vært her idag:sad,men de er sannsynligvis rett rundt hjørnet.Gleder meg som et barn til å få testa dem.RIN

Hei skivenner
King Coomba #140724 15/11/2010 11:03 PM
Medlem
Medlem

Jeg har både slalom og storslalom racingski, men bruker ofte katana'ne mine i bakken hvis det ikke er veldig hardt. Er det is er det kun racing som duger...

Grunnen er ganske enkel, racingskiene er så agressive at jeg blir utslitt i beina etter noen timer. Det er sinnsykt morsomt å kjøre med dem, men katana'ne er mye mer behagelig å kjøre med. De krever litt større plass, man kan kjøre ordentlig agressive storslalomsvinger med de også, men de tar ikke tak i inngangen på svingen som en racingski og dermed overlever låra mine hele dagen. Er faktisk imponert over skia og vi har blitt veldig gode venner uansett hvor på fjellet vi er. (selv om lakken flaker av og sålen forsvinner bare du ser på en stein).

Forøvrig er jo det viktigste at man har det gøy, ikke hvilket utstyr man har. Men for min del er skiopplevelsen også mye bedre hvis man har det riktige (for meg) utstyret.

Bra ski&die
King Coomba #140725 16/11/2010 8:30 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

gringrin:grin

Bra skidor... ;o)
King Coomba #140726 16/11/2010 11:39 AM
Medlem
Medlem

Sitat ski&die:Jeg har både slalom og storslalom racingski, men bruker ofte katana'ne mine i bakken hvis det ikke er veldig hardt. Er det is er det kun racing som duger...Grunnen er ganske enkel, racingskiene er så agressive at jeg blir utslitt i beina etter noen timer. Det er sinnsykt morsomt å kjøre med dem, men katana'ne er mye mer behagelig å kjøre med. De krever litt større plass, man kan kjøre ordentlig agressive storslalomsvinger med de også, men de tar ikke tak i inngangen på svingen som en racingski og dermed overlever låra mine hele dagen. Er faktisk imponert over skia og vi har blitt veldig gode venner uansett hvor på fjellet vi er. (selv om lakken flaker av og sålen forsvinner bare du ser på en stein).Forøvrig er jo det viktigste at man har det gøy, ikke hvilket utstyr man har. Men for min del er skiopplevelsen også mye bedre hvis man har det riktige (for meg) utstyret.

Ja, der kan du se King Coomba, Vôlkl Katana er og blir en knallgoood ski!!! Jeg vet du klør etter å svare nå... :grin

Kjære prince Marve (coomba)
King Coomba #140727 16/11/2010 6:15 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

gringrinJa ja kjære kompis, mulig skia er bra. Har du foresten testet den selv? Jeg skal ta med meg en stooor rull med gaffa teip til Hemsedal, så skal jeg hard teste den coolcoolDen to år gamle versjonen imponerte ikke meg. Men den skal få en ny sjans siden det gnåles om den skien over alt. En trøst er at Freeskier magazine ikke skryter av den. Men den skal få en sjans, og jeg er gammel nok til å tørre skifte mening:coolMen test blokka mi er klar den..... Og nå står Katana nederst på test listen. Men det skal testes mye Atomic og Head i år. Det er godt å vite hvor skistallen vår er Prince Marve... King MC

Re: Drømmen om pudder
King Coomba #140728 01/12/2010 3:12 PM
Medlem
Medlem

Hei igjen Skivenn! :)Ja, nå nærmer det seg helgen og skiene er klar i fryseboksen der oppe. Blir vel å kle seg som Michelin Mannen, skal man holde ut den kulda som kommer... :grin

Jeg er i alle fall KLAR!! :cool

Hilsen Presidenten i Marve FreeRider Club... :razz