Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bøyd snowboard et problem?
#14019 26/11/2015 12:46 AM
Aprian Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei! Jeg kjøpte meg et Burton Indie 158 på finn.no akkurat, og fant ut litt senere at brettet er litt bøyd oppover. Når det ligger på et rett gulv ligger det og vipper litt. Jeg har null peiling på dette, men noe sier meg at brettet i det minste burde ha vært bøyd andre veien eller kanskje helst helt flatt? Brettet er brukt kun 1 gang og har stått lagret siden 2011.

Har dette noen konsekvenser for kjøring og eller hvor mye juling det tåler før det brekker? Dårlig pop i brettet?

Kan det bli bøyd av å lagring lent mot noe? Kan/bør jeg prøve å bøye det tilbake på noe vis?

Re: Bøyd snowboard et problem?
Aprian #14020 26/11/2015 8:51 AM
Medlem
Medlem

Indie er vel en eldre modell(av det jeg finner på nettet så er det rundt 2002-2005 mod)  så det kan vel ikke tenkes att det er Rocker profil på den plata, og da er det 1 stk ubrukelig brett du har kjøpt deg desverre, du kan jo ta brettet ut i bakken og prøve, men du vil ikke ha spesielt mye glede av det, da det ikke vil oppføre seg som det er designet, jeg ville nok kanskje vurdert og klage til selger, om det ikke ble opplyst att det var en skade i form av bøyd plate.

ei plate som er fra 10-13 år gammel har nok ikke mye pop igjen i seg om den er brukt såpass att den er bøyd... 

Edit:

fant dog ei side som adde solgt dette brettet i 2010 men fortsatt ingen rocker profil, så det ska nok ikke være bøyd :p

Aprian #14021 26/11/2015 4:58 PM
Aprian Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for godt svar!

Aprian #14022 26/11/2015 5:34 PM
Aprian Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg aner ikke hvordan jeg ikke fant dette da jeg prøvde de ti første gangene, men nå kom jeg over en nettside som solgte identisk modell i 2011, men en forklaring på V-formen:

"Unveilling the latest in rocker performance, the Indie features NEW EZ V which lifts the tip and tail off the snow to keep you from crashing. Soft and friendly, this design also adds float, allowing you to effotlessly ride on even the deepest powder days.

NEW EZ VGet right to the good times with our NEW EZ V. Continuous catch-free and forgiving, rocker combines with the effortless edge control of a slightly tapered shape for more float, fun and all-around easiness regardless of terrain or condition."

Fant ut fra en videoforklaring at det er meningen at den skal se sånn ut, så satser bare på at det funker :p

Aprian #14023 27/11/2015 7:28 AM
Medlem
Medlem

da er det jo bare å kjøre på wink  

rocker er helt gull, hørtes bare ut på første posten att det bare var bøyd i ene enden laugh :D 

ha ein snøfyllt sesong