Kan gå god for Sidestash - har brukt denne som hovedski en sesong. Med din alpinbakgrunn tror jeg at du også vil sette pris på carvingegenskapene (på tross av den relativt store bredden). Har brukt denne en del i bakke og er svært overrasket over hvor god denne 108mm midjen var til carving. I tillegg syntes jeg skia var relativt stabil i god fart på typisk vekslende norsk topptur-føre.Klart, Duke 16 er tung. Spørs hvor mange Din du trenger. Hvis du "dropper" ville jeg ikke gått for en Dynafitkonsept-løsning. Selv bruker jeg (-187cm/100kg)G3 Onyx. Denne er til forskjell fra Marker-bindingene lettere å gå med - Dynafit-konseptet gjør at ikke du løfter hele bakbindingen for hvert steg du tar. Dette ved siden av den generelle vektforskjellen. I tillegg har Onyx - Din 12, en Din-booster (vet ikke akkurat hvor mange ekstra du får, men har hørt om 14-15 Din totalt) og en evne til å absorbere skarpe støt som de lettere Dynafit bindingen ikke har. Etter min mening er svakheten til Onyx den lave hælløfteren. Men jeg har ikke sett andre klage over dette (kanskje er det bare jeg som mener dette?), men heller over at hælløfteren har en tendens til å "klikke av" slik at den må "klikkes på" igjen. Dette har ikke hendt meg.