Tenkte jeg skulle fylle på med litt info her nå. Har fått noen dager på skia nå, ett par i skikkelig pudder, og noen i bakke med til dels blåis. Skia er montert på "linja" med Marker Duke, og er testet med Atomic T11 og BD Factor sko.
Førsteintrykk av skia er at den er tung og stabil i løypa, og har ett enormt kantgrep. Ettersom den tross alt er såpass bred, hadde jeg litt begrensede forventninger til egenskapene i løype, men her ble mine forventninger gjort til skamme. På isete løyper i Hemsedal var det bare å dra på så mye man ønsket, med unntak av over ett par ekstra isete felt, holdt den kantgrepet ALLTID. I tillegg var den veldig stabil i løypa, sikkert blant annet pga den høye vekten. Såpass kort radius gjør også at den blir morsom å kjøre i løypen ettersom man ikke alltid trenger å kjøre veldig lange svinger.
Off-piste har det kun vært skog/kjøring på steder litt lite base for å dra på som har vært testa, så hvordan skia er på storfjellet kan jeg ikke si noe om enda. Det jeg derimot har merket meg er at den svinger ekstremt lett. Synes alpesvinger var artig med mine gamle BD Verdict i 190, men med disse var det enda artigere, og ikke minst veldig lett.
Skia er såpass lettsvingt i løs snø at jeg er spent på hvordan den vil takle større svinger i åpent terreng. Satser på at det kommer til å bli prøvd ut skikkelig i ukene som kommer.