Husk at det er bedre å kjøre 12 din på en duke(sånn som meg), enn å kjøre fjæra i bånn på en baron, som også er 12! Duke har også metall på noen deler som gjør den mer robust.En viktig ting når du ser på "din skalaen" når du justerer bindingen er at du tar hensyn til vekt med klær og utrustning. Jeg med mine magre 85kg er blir fort en røsslig kar på 100kg med skredutstyr, hjelm, alpinstøvler, vadmel og skinnikkers 
Hva definerer du som topptur? tid, høydemeter osv? På generelt grunnlag uten å vite dette kan duke/baron funke bra. Er toppturene dine av den lengre/krevende sorten kan den nye bindingen til fritschi være ett mer riktig valg.Støvler er veldig individuelt, jeg må ha støvler med en alpin passform, helst så stive som mulig. Alpin støvel med eller uten gåfunksjon funker bra på kortere toppturer, 2-3 timer og 1000-1200 høydemeter.Et uungåelig paradoks er at lett randoutstyr gir en mer behagelig opptur, men kan sette begrensinger for turen ned. Alpinutstyr med gåfunksjon, Duke med f.eks alpinstøvler gir mer slit oppover, trening kaller noen det, men ingen begrensninger på veien ned.Forvirrelsen ble total...hehe.