Hei!
Etter endel år med ei fjøl under beina, vendte jeg ifjor tilbake til to.Startet sesongen med ett par carving ski jeg lånte fra fadern da jeg ikke hadde råd til å kjøpe meg noe nytt utstyr der og da. I mars stakk jeg innom intersport å handla ett par random twintip ski på ett lavt budsjett.
Etter ett par runder utfor løypa fant jeg ut at dette var enormt artig.Tenker derfor å kicke det opp ett hakk i år, å prøve meg på endel toppturer for egen maskin.Har ingen erfaring fra dette tidligere.Ønsker ski som også fungerer godt til heisbasert kjøring også.
Nå har jeg endel mer penger å avse enn sist jeg var ute å skulle handle ski, så har egentlig ikke noe spesielt budsjett. Så er åpent for det meste egentlig.
Skiene jeg tenker på er ett par Armada JJs.Har litt problemer med å bestemme meg for lengda.Er 177 på sokkelesten, og veier 83kg.Heller nok for den i 185.Noen andre tips til ski i denne klassen?
Bindinger jeg tenker på er enten Marker Duke eller F12 Tour når denne kommer.(Noen som vet når?)Er ingen stor dropper, dropper toppen ned fra 2-3 meter, men satser på å gå større enn dette i år. Veier litt for Dukes iforhold til F12 Tour, da man får kjøpt denne i pakke sammen med Armada JJ på skishopen, så er jo litt penger å spare.Blir Marker Duke tunge til toppturer?
Siste blir jo da støvler.Blir vell vanskelig å ha noen tips å komme med på støvler, da folk har forskjellige føtter.Disse må jo da handles i butikk, så er litt usikker på hva som er å oppdrive i Tromsø.Men støvlene jeg har tenkt på er iallefall Dalbello Virus Free, Black Diamond Factor eller Scarpa Typhoon.Noen som har andre støvler som kan være intressant?
Har lest mye om dette med vekt osv. på topptur utstyr, og er litt skeptisk med tanke på dette.Blir denne pakken veldig tung?Har som sagt ikke erfaring med toppturer tidligere, så klarer ikke helt å se om 1kg til eller fraskal ha veldig mye å si.Har ingen planer om å race opp bakken, men heller ta meg den tida jeg trenger for å komme opp.
Noen andre gode råd på veien?
MvhrAfaah