Det meste vil nok bli bedre enn det du har nå vil jeg tro - både i og utenfor bakke.Til ditt bruk ville jeg ha valgt en all-mountain ski, ikke en freerideski - men det er sikkert mange som er uenig. Flere jeg kjenner skryter av K2 Hardside. Volkl Mantra tror jeg også vil være en ski som kan passe.Blizzard Titian Crounus er en annen ski du kan se på.

Obsethed er en god ski til det den er laget for, men jeg vil hardnakket hevde at den langt fra optimal i bakke (hadde den selv). For å kjøres godt må den også kjøres ganske aggressivt.Coomba(ck) hadde jeg selv. Jeg synes den ble for myk til bakkekjøring. (Jeg veier 85kg, men har et kraftig kantisett når det trengs).

Utenfor bakke gjør rocker og bredde på skiene alt mye lettere når det ikke er hardt. Når det er hardt eller i bakke må skiene kantes mye mer bestemt og man må være mer påpasselig med tyngdefordelingen for at de skal kjøres bra.

Jeg synes carving er utrolig gøy - og noe man får gjort mye oftere enn pudderkjøring...det er ikke så ofte det er løssnø. At du ikke fikk carvet med skiene du har skyldes nok litt teknikk og litt ski. En ski som ikke er vridningsstiv vil føles uttrygg og vil ikke holde skjæret godt. MEN...en god carvingski er sjelden god løssnø ski. All mountain skiene er et kompromiss - bra til alt men ikke fantastiske til noe (bortsett fra oppkjørt løype)

Har du sett på å kjøpe to par ski? Et par gode bakkeski og et par brede freerideski? Er det hard velger du bakkeskiene, og freerideskiene hvis det er mykt. Kjøper du brukt kan du få det veldig billig. Kjøpte selv ett/to år gamle racingski som nye kost rund 10000 for 2000...