Skal ha meg nye ski til neste år. Har et par Techno Pro XMC 500 carving ski på 165 cm. Disse synes jeg blir for nervøse og ustabile utenfor løypa og i oppkjørte løyper. Lånte noen Vølkl Karma ski på 177 cm noen dager på tampen av sesongen i år og disse synes jeg var mye bedre å kjøre på både i og utenfor løypa. Vil ha meg noen ski som tåler å kjøres utenfor løypa, men som samtidig passer bra for en som kjører forsiktig og ikke særlig fort. Vil ha noen ski som kan hjelpe meg til å komme utforbi løypa både i pudder og oppkjørt terreng (er endel i Røldal). Veier ca 100 kg og er 186 høy.
Noen som har noen anbefalinger? Har tenkt på K2 Sidestash, Coomback eller Vølkl Gotama. Gotama har litt stor svingradius, krever den stor fart for å gi god respons?
Så en som mente at brede ski er bare lettere å kjøre på for nybegynnere. Må innrømme at jeg stort sett skrenser også på carvingskia, så grep på is er ikke så relevant uansett. Kanskje jeg likegodt kan gå for noen skikkelig brede ski så pudderdagene kan nytes til fulle?
Takknemlig for alle synspunkter og tips!