Har prøvd både hellbent og 4frnt ehp og min erfaring er at hellebent var sykt leken i pudder men dårlig såle(tilfeldig?grunnet jibbeski??)gjorde at den glei klart dårligere når det begynte å flate litt ut ,IKKE i bratta, enn 4frnt ehp som har sykt god glid men ikke fult så leken som hellebenten.Jeg kjører tele.Begge slki veier vel rundt 2200 pr stk så de er langt i fra de tyngste i den klassen.Så hvorfor kvitte seg med hellbent da?Hadde jeg skulle hatt meg en skogpudderski ville nok hellbenten vært nr 1 av disse to da den har klart mere rocker foran og bak og dermed mere leken.MEN jeg ønsket en litt smalere ski,mindre rocker og mere kontaktflate med underlaget(bedre kantgrep) som flyter like bra i pudder som hellbent og er lettere å travesere på toppturer , dermed EHP.Begge disse skia må en fremover i støvelen å jobbe med ,da tuppene ALLDI synker.Lener du deg bakover som er en klassiks pudderstil :sadmister du kontrollen.Her er det bare å trå til med trykketleggene frem i støvlene. Finnes sikkert enda bedre ski der ute, men dette er nå de to jeg har testet.Sola er kommet og fjellet venter på besøk:razzGod helg!RIN