Hva angår å bruke Onyx- bindingen, bør du ta følgende brukerfaring i betraktning: Har kjørt på denne i vinter (er 100 kg og en gjennomsnittlig god skikjører). Etter overgangen fra Dynafit finner jeg denne bindingen mer pålitelig i forhold til skikjøring og traversering i skrått terreng. Alles gut! Men foruten vektforskjellen til Dynafit (som jeg egentlig ikke synes er så relevant selv på toppturer) er hælløfteren etter mi mening for lav. Sammenlignet med Dynafit er den dårligere også i forhold til styrke. Tynn plast som skal holde en tung jævel med pakning er for dårlig. Dette har resultert i at de svake hælløfterne på Onyxen har kommet ut av posisjon. Derimot er ingenting ennå brukket og delene lar seg "klipse" på plass om de skulle falle ut av posisjon. Etter 25-30 600 til 1000m turer har dette skjedd to ganger. Den største irritasjonen har for min del ikke vært dette, men at jeg har en ganske sær framoverbøyd gåstilling i alt fra 15- 20 graders terreng og oppover (og dermed bruker mer energi) enn hva jeg hadde med Dynafit. Her bør G3 finne løsning på de to nevnte probleme etter min mening: Mer stabil og høyere hælløfter. Ellers har bindingen vært bedre enn Dynafit, både i bakke og topptur. Men igjen, når du skal ta mine kommentarer i betraktning, så er du (forhåpentligvis) ikke ett hundrede kilo før pakning