Heisann Everlong

Jeg gjor nøyaktig det samme som det du tenker på i starten av denne sesongen. Etter 13 år på snowboard (kjørte telemark med fjellski før det) gikk jeg ut på nett og stilte samme spm.

Jeg fikk litt av de samme råda som under: Velg ski med rundt 100mm på midten, ikke kjøp for lange ski (tyngre å kjøre, ikke optimalt i bakken, ikke så lekne på hopp) og putt pengene hovedsaklig på sko. Finn GODE sko, ikke prøv et par og si "OK jeg tar de".

Sko er mye viktigere på alpint en snowboard. Prøv mange par med flex rundt 100. Sko er utrolig individulet og det er vansklig å få råd og lese tester, så det er sko du bør bruke tiden på i sportsbutikken.

Når det gjelder ski kjøpte jeg Gotama i 183 (er rundt 80kg) og er veldig fornøyt med de. Twin-tip ski og iløpet av sesongen har jeg så smått begynt å leke baklengs, lande switch osv. Glad jeg valgte Twin for å si det sånn smile

Ikke bli "lurt" av folk som snakker bindinger. DIN er "skalanen" man måler hvor mye en binding tåler før den løser ut. For en vanlig dødlig trenger du ikke tenke på DIN over 10, da ryker knær og hofter før skia løser ut... Så, ved å velge en binding som feks. har DIN10 istede for 16 så er det penger spart smile

FYI: Kjøp ski/bindinger online! (Sko og dersom du finne rett par i butikken og så online etterpå). MYE penger å spare.