Takk for meget bra innspill. Jeg liker veldig godt når det blir satt tall på ting, og 1cm-regelen din høres fornuftig ut.Når det gjelder stance og 0 grader på bakfot så er jeg klar over at det eksponerer tå/hæl maksimalt, men for det meste så gir det ikke mening (for meg og min kjørestil) å vinkle foten bakover på et 'directional shape' som feks Voilè Mojo eller Jones Hovercraft.Eier ett twin-tip (Lib-Tech T.Rice Pro Hp), med det benytter jeg opp til -9 bak, ihvertfall hvis jeg tøyser litt med kite, men knærne mine er ikke superglad i duckstance.

Det blir nok uaktuelt for min del å 'bygge opp' slik at jeg kommer 'lenger vekk' fra brettet, men jeg skal undersøke hva effekten vil være av å gå ned en størrelse i selve bindingen. Ettersom jeg er en 10.5 US så havner jeg som regel midt mellom en Medium og en Large binding. Jeg har i alle år kjørt med forskjellige Large-bindinger, og det har fungert fint, men når mer eksponerte linjer ble tilgjengelig (og interessant for meg) gjennom splitboarding så har jeg innsett at finjustering av utstyr kan spille en stor rolle i forhold til hva som er(føles) trygt.

Når det gjelder stance så pleier jeg å ta utgangspunkt i senter-insertene, og dersom senter-stance er litt for smalt så flytter jeg bakfoten bakover.

Jeg skal måle fotsålen min, regne ut hvor bakbindingen havner på et Jones Carbon Solution og så regne ut bredden på brettet her, så kan jeg poste tilbake.

Skal også høre med Karakoram hva de tror om Medium vs Large binding for min boot-str. Ikke sikkert det har noe å si for hvor høyt hæl/tå havner med disse bindingene, men vet jeg har noen faste bindinger der det vil gjøre utslag. Problemet med for "kort" splitboardbinding er at tåa tar i skien når man går på feller......