Hei!
Jeg var i jackson Hole i mars. Fantastisk sted. Fløy til JH. Du kan ta taxi til byen fra flyplassen for ca 300kr. Vi bodde i byen, men da er det en halvtime med buss til skianlegget. Den går regelmessig. Du kan også bo i Teton Village som er stedet skiheisene ligger. Jeg abefaler å bo i byen og vil gjøre det hvis jeg skal tilbake. Best utvalg i restauranter og barer der.
Vi fikk snø mens vi var der og hadde herlige dager. Fantastisk skikjøring. Men vær obs på at det er mange som er interessert i løssnøen, og det blir oppkjørt ganske fort i områdene nærmest heisene så du bør stå opp om morgenen. På baksiden av fjellet (Rendezvous Mountain) ligger det mange muligheter til god skikjøring. Det anbefales å bruke en kjentmann der siden det er endel områder der du kan bli "cliffed out". Området ligger innenfor Grand Teton national park og de ordentlige guidene har ikke lov å guide der. Du kan jo søke på "endless colouir" og "mile long colouir" og se hva du finner på nett.
Ellers var vi i Grand Targhee og testa catskiing. Fantastisk dag i masse løssnø. Det kostet 2400 inkludert buss fra JH. Anbefales på det sterkeste.
Billig blir dette aldri, da flybillett koster det den koster, du må ha overnatting og heiskort osv. Vi betalte omtrent som følger:Flyreise inkl transport til flyplass: 6500 Overnatting og heiskort: ca 4000(kanksje litt mer)Catski: 2400
I tillegg kommer mat, drikke og shopping. Det kan jo gjøres så dyrt eller billig som du vil.
Skriv gjerne en friflytmail hvis du vil vite mer.