jeg fløy til calgary fra oslo. bestillte flybilett 3-4mnd i forveien med Air Canada, fikk tur retur bilett for 4100,-. Jeg leide bil fra calgary i to uker. betalte ca 9000,- for den.går helt sikkert an å få tak i billigere leiebil. eventuelt er det fullt mulig å bruke greyhound buss rundt omkring. billigste overnatting er Hostel. 40-70Dollars natta. Samesun Hostels finnes flere steder i BC. pluss at da blir du lett kjent med andre som er på farta i området. Jeg kjørte til Revelstoke og hadde base der. tror også at Golden er en bra plass å ha base. jeg reiste siste uka i januar og blei der til ut andre uka i februar. kjempefine forhold selv om det ikke kom noe særlig snøfall da jeg var der. Tar du med feller eller er i stand til å gå litt på beina er det massevis av fine områder å kjøre i selv etter at løypene innafor skiarea boundry er oppkjørt. jeg Tror perioden fra januar til midten av mars er den beste mtp snø. har vist kommet ca en meter snø nå siste uka så puddersesongen er ganske lang og relativt stabil. Er du klar for topptur er det masse muligheter. Men stor fordel å ha en kjentmann ellers må du være rimelig fjellvant og ha med kart og kompass. Mange som har tatt en wrong turn og havnet i feil dal for så å måtte overnatte i snøen og bli henta med heli. Jeg gikk topptur fra Rogers Pass som ligger langs Trans Canadian Highway. der er det en kjempebra turistinformasjon som gir deg tips og triks på hvor det er lurt å gå. langs veiene er det kontrollert rasutløsning med artillerikanoner og sprengning, så du bør undersøke at du ikke går inn i de områdene de skal skyte på.. he he. Fult mulig å få til en 2 ukers tur til ca 15000,- tror jeg. jeg brukte litt mere, men det gikk mye til bil og heiskort. skal du være der lengre en 2 uker tror jeg det kan lønne seg å kjøpe sesongkort hvis du kjøper det på forhånd. Jeg kjøpte stort sett todagers kort, det lå på ca 170dollars. med sesongkort får du i tilleg rabatter på andre skiresorts i området.